Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης φαίνεται πως έχει καταλήξει στον τρόπο που θα φορολογούνται πλέον τα αυτοκίνητα και θα είναι βάσει της λιανικής τους αξίας και όχι της εργοστασιακής.
Ο λόγος; Κάποιες εισαγωγικές εταιρείες έχουν την δυνατότητα να διαμορφώνουν ανάλογα με τις φορολογικές περιστάσεις τις εργοστασιακές αξίες των μοντέλων τους, με αποτέλεσμα να μην καταβάλλουν τους φόρους που πρέπει και να αυξάνουν περαιτέρω τα ήδη υψηλά περιθώρια κέρδους τους.
Μέχρι σήμερα τα καινούρια αυτοκίνητα κατά την εισαγωγή τους φορολογούνται βάσει της εργοστασιακής τους αξίας αλλά και του κυβισμού του κινητήρα με ποσοστό 5% έως 50% με επιπλέον τον ΦΠΑ.
Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα φορολογούνται βάσει της αξίας του τιμολογίου που προσκομίζει ο έμπορος αλλά αν εκείνη είναι χαμηλότερη από την εργοστασιακή αξία που δηλώνει ο εκάστοτε εισαγωγέας τότε αυτόματα λαμβάνεται ως φορολογητέα αξία εκείνη του εισαγωγέα. Παράλληλα ανάλογα με τα έτη που έχει κυκλοφορήσει σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος απομειώνεται η αξία του.
Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται και η "Ημερησία", η φορολόγηση των καινούριων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα απορρέει από την αξία Λιανικής του κάθε μοντέλου που θα δηλώνει ο κάθε εισαγωγέας στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου και θα διατηρηθούν οι συντελεστές φόρων που κυμαίνονται από 5% έως 50%.
Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα το Τέλος Ταξινόμησης θα απορρέει από την αξία λιανικής επίσης του εκάστοτε μοντέλου αφού έχει υπολογιστεί η απομείωση της τιμής του λόγω παλαιότητας σε πραγματικό χρόνο και όχι βάσει των απαρχαιωμένων συντελεστών.
ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΧΡΗΣΗΣ
Μεγάλες θα είναι οι αλλαγές και στο κόστος χρήσης των αυτοκινήτων και αφορούν εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ.
Τα Τεκμήρια αλλά και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης δεν θα επιβάλλεται πλέον βάσει των κυβικών του κινητήρα αλλά βάσει της Αξίας Λιανικής κάποιου αυτοκινήτου. Έτσι αν κάποιος για παράδειγμα έχει ένα 2λιτρο αυτοκίνητο 5ετίας δεν θα καταβάλλει Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ενώ το τεκμήριό του θα μειωθεί πάρα πολύ.
Από την άλλη μεριά όμως όσοι έχουν υπερπολυτελή αυτοκίνητα αξίας από 40.000 έως και 80.000€ ή ακόμη και ακριβότερα χωρίς όμως να κινούνται από μεγάλους κινητήρες θα πέσουν στην «τσιμπίδα» των φόρων καθώς και το Τεκμήριο θα είναι υψηλότερο ενώ παράλληλα θα πρέπει να καταβάλλουν και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που θα τους αναλογεί.
Παράλληλα οι έχοντες υπερπολυτελή μοντέλα με κινητήρες χαμηλού κυβισμού είναι βέβαιο πως σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να τις καταθέσουν καθώς μέχρι σήμερα δεν έχουν πληρώσει ούτε 1 ευρώ για κάποιο Φόρο Πολυτελείας ή Πολυτελούς Διαβίωσης...
Πηγή spirospero
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου