Με μια πρώτη ματιά τίποτα το ασυνήθιστο.
Ωστόσο, αμέσως χτυπά το μάτι μια δίχρωμη επικάλυψη του γράμματος «Γιο»
στους προφυλακτήρες και στους τροχούς, η οποία απορροφά το φως του
Ήλιου. Όταν όμως κάτσεις στο τιμόνι, καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για το
αυτοκίνητο του μέλλοντος.
Ένα άνετο ρυθμιζόμενο κάθισμα, το οποίο σαν να
αγκαλιάζει τρυφερά τον οδηγό, ένα μαλακό και όχι φαρδύ τιμόνι,
προσαρμοσμένο όπως για τα γυναικεία, έτσι και για τα ανδρικά χέρια, ένα
ευρύχωρο σαλόνι. Όλα τα απαιτούμενα συστήματα ελέγχου, όπως η αλλαγή
ταχυτήτων, ο έλεγχος των υαλοκαθαριστήρων, τα φώτα και όλα τα υπόλοιπα,
συμπεριλαμβανομένων και των συστημάτων ήχου και βίντεο, όλα αυτά
βρίσκονται στο τιμόνι.
Πρόκειται για το πρώτο πειραματικό μοντέλο του
ρωσικού γιο-μομπίλ, το σχέδιο του οποίου αναπτύσσεται από το 2010 από το
μηδέν, αφηγείται ο γενικός διευθυντής του γιο-μομπίλ Αντρέι
Γκίνζμπουργκ:
Αυτό που παρουσιάζουμε σήμερα
είναι η πρώτη γενιά των γιο-μομπίλ, πρότυπο για τη μελλοντική μαζική
παραγωγή.
Μία από τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του προγράμματος «γιο», είναι ο
κινητήρας εσωτερικής καύσης πολλών καυσίμων. Χρησιμοποιώντας στο σχέδιο
του γιο-μομπίλ τον κινητήρα δύο καυσίμων (φυσικό αέριο / βενζίνη), οι
μηχανικοί της εταιρείας στοχεύουν κυρίως το φυσικό αέριο, το μεθάνιο. Το
τελευταίο προβλέπεται να γίνει το βασικό καύσιμο για το γιο-μομπίλ.
Αυτή η σχεδιαστική ιδιότητα επιτρέπει να λυθούν πολλά οικονομικά και
οικολογικά προβλήματα.
Στο αυτοκίνητο προβλέπεται η
υποστήριξη των δύο πιο προηγμένων συστημάτων δορυφορικής πλοήγησης
GLONASS και GPS, συνεχίζει ο Αντρέι Γκίνζμπουργκ:
Διαθέτουμε
ένα πολύ ανεπτυγμένο σύστημα επικοινωνίας, Έχουμε πρόσβαση στο
διαδίκτυο, υπάρχει επικοινωνία με το κέντρο επισκευών, διάγνωση εξ
αποστάσεως. Υπάρχουν και οι δυνατότητες των πολυμέσων, η σύνδεση με το
κινητό τηλέφωνο και μέσω Bluetooth και μέσω ηχείων. Και το σύστημα
GLONASS επιτρέπει εκτός από την πλοήγηση, σε περίπτωση τροχείου
ατυχήματος και ενεργοποίησης των αερόσακων να καλέσει τις υπηρεσίες
έκτακτης ανάγκης.