27 Μαρ 2013

Γιατί τα παράθυρα στα αεροπλάνα έχουν οβάλ σχήμα




Σε μια καμπίνα αεροπλάνου, αν ένα παράθυρο ραγίσει, θα δημιουργήσει έκρηξη λόγω της αποσυμπίεσης! 

Η σοβαρότητα αυτού του προβλήματος έγινε αντιληπτή για πρώτη φορά, όταν το πρώτο εμπορικό αεροσκάφος, το De Havilland Comet της Βρετανίας, συνετρίβει 3 φορές από τη μέρα που βγήκε στην κυκλοφορία, το 1952! 

Ο λόγος και στις 3 περιπτώσεις ήταν η αλλοίωση των μετάλλων. Και το μεγαλύτερο μέρος αυτής της αλλοίωσης, που άγγιζε το 70%, προήλθε από τις γωνίες των μεγάλων παραλληλόγραμμων παραθύρων του… 

Έτσι, το αεροσκάφος ανακατασκευάστηκε, και αυτή τη φορά, είχε πιο δυνατά, στρόγγυλα παράθυρα. 

Θα μου πείτε όμως…
Αν τα στρόγγυλα παράθυρα είναι πιο δυνατά, τότε γιατί τα γνωστά σε όλους μας Boeing και Airbus έχουν οβάλ παράθυρα και όχι ολοστρόγγυλα; 


Καλή ερώτηση! 

Η εξήγηση είναι απλή: Αν τα παράθυρα ήταν στρόγγυλα, θα χρειαζόταν περισσότερο συμπαγές υλικό(«τζάμι») ανάμεσα στα παράθυρα, δηλαδή… περισσότερα έξοδα! 

Τα οβάλ παράθυρα προσφέρουν μεγαλύτερη επιφάνεια παραθύρου, άρα και καλύτερη θέα στους επιβάτες, καθώς επίσης και εξυπηρετούν επιβάτες με διαφορετικό σωματικό ύψος (και τους κοντούς, αλλά και τους 2μετρους!) 

Έτσι, ανακεφαλαιώνοντας, τα αεροπλάνα έχουν οβάλ παράθυρα, ώστε να αντέχουν πολύ περισσότερη πίεση, καθώς επίσης και για να είναι πιο μεγάλα και πρακτικά, στο να βλέπουμε την θέα. 


Πηγή & περισσότερα: fimes

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου