Τα λιμάνια της Καλαμάτας και της Κυπαρισσίας μπορούν να αξιοποιηθούν και να αναπτυχθούν σε τουριστική κατεύθυνση, για κρουαζιέρα και σκάφη αναψυχής. Αυτό τόνισε ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων Κωνσταντίνος Μουτζούρης, καθηγητής και πρώην πρύτανης του ΕΜΠ, το μεσημέρι του Σαββάτου, κατά την επίσκεψή του στο λιμάνι της μεσσηνιακής πρωτεύουσας με φοιτητές - πολιτικούς μηχανικούς και μεταπτυχιακούς του Μετσόβιου.
Χαρακτηριστικά επεσήμανε ότι η Καλαμάτα είναι η είσοδος της ζώνης ναυσιπλοΐας και η Κυπαρισσία η καρδιά του συστήματος αναψυχής με τα σκάφη προς το Ιόνιο Πέλαγος. Ομως, για το λιμάνι της τριφυλιακής πρωτεύουσας παρατήρησε πως χρειάζονται έργα μεγάλης κλίμακας και κόστους για να προστατευτεί.
Ενημέρωσε ότι στις 12 Ιουνίου έχουν κληθεί σε συνάντηση στην Αθήνα όλοι οι πρόεδροι των Λιμενικών Ταμείων της χώρας για να συζητηθεί με ποιον τρόπο και σε ποια κατεύθυνση πρέπει να γίνει η ανάπτυξη και ανάδειξη των λιμανιών.
Οσον αφορά τα έργα αντιδιαβρωτικής προστασία στην Αβία και τη Μικρή Μαντίνεια, ο κ. Μουτζούρης που είχε ασχοληθεί αρχικά, αλλά δε συνέχισε, μίλησε για τοπικές παρεμβάσεις που δεν του επέτρεψαν να ασχοληθεί μελετητικά κι εξέφρασε την έντονη διαφωνία του με τους προβόλους που έγιναν, «μπάζωμα που δε νομίζω ότι απέδωσε», υποστηρίζοντας πως θα έπρεπε να γίνουν κυματοθραύστες παράλληλοι με την ακτογραμμή.
Τον καθηγητή και τους φοιτητές υποδέχθηκε στο λιμάνι ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας, μαζί με τον αντιδήμαρχο Ανδρέα Καραγιάννη, τον πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Χάρη Βγενή, το διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών και μηχανικούς του δήμου.
Ο κ. Νίκας παρατήρησε πως το λιμάνι Καλαμάτας κινείται αναπτυξιακά σε τουριστική κατεύθυνση κι ενημέρωσε ότι οι μύλοι θα γίνουν ξενοδοχείο και πως θα απομακρυνθεί ο μεγάλος γερανός. Ο κ. Βγενής πληροφόρησε για την απόφαση επικαιροποίησης του μάστερ πλαν για τη δημιουργία και λειτουργία υδατοδρομίου και κατά την ξενάγηση - ενημέρωση των φοιτητών είπε ότι θα κατεδαφιστούν οι αποθήκες, γιατί πλέον δε χρειάζονται με τη μορφή που έχει πάρει το θαλάσσιο εμπόριο.
Στη συζήτηση ο κ. Μουτζούρης προέτρεψε το δήμαρχο «να φέρουμε την Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιέρας στην Καλαμάτα, για να έρθουν και να δουν από κοντά τις δυνατότητες του λιμανιού», αναφέροντας ότι η Μύκονος και η Σαντορίνη είναι κορεσμένοι προορισμοί.
Σε δηλώσεις του ο καθηγητής Κ. Μουτζούρης σημείωσε: Για το λιμάνι της Καλαμάτας: «Εδώ είναι η είσοδος της ζώνης ναυσιπλοΐας προς το Ιόνιο Πέλαγος. Αυτή η λιμενολεκάνη μπορεί να βρει ένα ρόλο στα σκάφη αναψυχής και στην κρουαζιέρα. Πρέπει να ενισχύσουμε την τουριστική της μορφή. Για τα κρουαζιερόπλοια δε χρειάζεται καμία κατασκευή. Για τα σκάφη αναψυχής θα χρειαστούν μικρές κατασκευές. Δε νομίζω ότι χρειάζονται πολλά χρήματα για να πάμε σε αυτές τις χρήσεις».
Για το λιμάνι της Κυπαρισσίας: «Είναι μια μεγάλη λιμενολεκάνη, που τη μελετήσαμε και στο Εργαστήρι Λιμενικών Εργων με πολλά προβλήματα, λόγω του ότι οι κυματισμοί μπαίνουν από την είσοδο και υπερπηδούν και χρειάζονται έργα μεγάλης κλίμακας και κόστους για να μπορέσει να προστατευτεί. Για ποια χρήση; Είναι η καρδιά του συστήματος αναψυχής με τα σκάφη προς το Ιόνιο Πέλαγος. Η Κυπαρισσία είναι για σκάφη αναψυχής».
Γράφτηκε από τον Γιάννης Σινάπης
πηγή .eleftheriaonline
Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/tourismos/item/65645-kalamata-kyparissia-krouaziera
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου