Ποια είναι αλήθεια η καλύτερη θέση σε ένα αεροπλάνο, αν είστε αρκετά άτυχοι ώστε να εμπλακείτε σε ένα αεροπορικό δυστύχημα;
Με δεδομένο ότι τα περισσότερα ατυχήματα με αεροπλάνο έχουν επιζώντες, τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει αρκετές έρευνες που προσπαθούν να ανακαλύψουν ποια είναι η κατάλληλη θέση για κάποιον που τελικά θα επιζήσει από ένα τέτοιο ατύχημα.
Αν και κάποιοι ισχυρίζονται ότι τα ασφαλέστερα καθίσματα είναι αυτά που βρίσκονται πάνω από τα φτερά του αεροσκάφους, αφού εκεί συγκεντρώνεται όλη του η δύναμη, νέα στοιχεία δείχνουν ότι οι καλύτερες θέσεις είναι αυτές στο πίσω μέρος.
Οι παραγωγοί του ντοκιμαντέρ Crash που προβλήθηκε στο Channel 4 της Αγγλίας νοίκιασαν ένα boeing 727, τοποθέτησαν μέσα του κάμερες, αισθητήρες και ειδικές κούκλες που χρησιμοποιούνται στις δοκιμές πρόσκρουσης και το συνέτριψαν στην έρημο Sonoran του Μεξικό. Μετά την πρόσκρουση στο έδαφος, το μπροστινό μέρος του αεροσκάφους μαζί με τις 11 πρώτες σειρές, που συνήθως καταλαμβάνουν οι θέσεις business, καταστράφηκαν ολοσχερώς. Οι εμπειρογνώμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι κανένας από τους επιβάτες της πρώτης θέσης δεν θα είχε επιζήσει, ενώ το 78% των επιβατών που κάθονται στις πίσω θέσεις θα ζούσαν.
Πιο ασφαλή τα πίσω καθίσματα
Παράλληλα, το περιοδικό Popular Mechanics ανέλυσε όλες τις συντριβές που έχουν συμβεί από το 1971 και διαπίστωσε ότι τα άτομα που κάθονται στα πίσω καθίσματα είναι πιο ασφαλείς με ποσοστό επιβίωσης 69%, ενώ το ποσοστό πέφτει στο 56% για όσους κάθονται σε θέσεις πάνω στο φτερό και 49% για τους επιβάτες της διακεκριμένης θέσης.
Άλλη μια πολύ σημαντική παράμετρος είναι και η ασφάλεια που προσφέρει η ζώνη, καθώς επίσης και η διαδικασία της εκκένωσης του αεροπλάνου. Μια θέση κοντά στην έξοδο κινδύνου είναι πιο εύκολο να εκκενωθεί από κάποια που βρίσκεται πολύ μακριά. Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι το ταξίδι με αεροπλάνο είναι πραγματικά ασφαλές, αφού η πιθανότητα κάποιος να σκοτωθεί σε μια πτήση είναι 1 στις 4,7 εκατομμύρια.
Αν θέλετε να αυξήσετε τις πιθανότητες ταξιδέψτε σε οικονομική θέση, με τη ζώνη σας δεμένη, καθίστε δίπλα στο παράθυρο, λίγες μόνο σειρές μακριά από την έξοδο κινδύνου.
Με δεδομένο ότι τα περισσότερα ατυχήματα με αεροπλάνο έχουν επιζώντες, τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει αρκετές έρευνες που προσπαθούν να ανακαλύψουν ποια είναι η κατάλληλη θέση για κάποιον που τελικά θα επιζήσει από ένα τέτοιο ατύχημα.
Αν και κάποιοι ισχυρίζονται ότι τα ασφαλέστερα καθίσματα είναι αυτά που βρίσκονται πάνω από τα φτερά του αεροσκάφους, αφού εκεί συγκεντρώνεται όλη του η δύναμη, νέα στοιχεία δείχνουν ότι οι καλύτερες θέσεις είναι αυτές στο πίσω μέρος.
Οι παραγωγοί του ντοκιμαντέρ Crash που προβλήθηκε στο Channel 4 της Αγγλίας νοίκιασαν ένα boeing 727, τοποθέτησαν μέσα του κάμερες, αισθητήρες και ειδικές κούκλες που χρησιμοποιούνται στις δοκιμές πρόσκρουσης και το συνέτριψαν στην έρημο Sonoran του Μεξικό. Μετά την πρόσκρουση στο έδαφος, το μπροστινό μέρος του αεροσκάφους μαζί με τις 11 πρώτες σειρές, που συνήθως καταλαμβάνουν οι θέσεις business, καταστράφηκαν ολοσχερώς. Οι εμπειρογνώμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι κανένας από τους επιβάτες της πρώτης θέσης δεν θα είχε επιζήσει, ενώ το 78% των επιβατών που κάθονται στις πίσω θέσεις θα ζούσαν.
Πιο ασφαλή τα πίσω καθίσματα
Παράλληλα, το περιοδικό Popular Mechanics ανέλυσε όλες τις συντριβές που έχουν συμβεί από το 1971 και διαπίστωσε ότι τα άτομα που κάθονται στα πίσω καθίσματα είναι πιο ασφαλείς με ποσοστό επιβίωσης 69%, ενώ το ποσοστό πέφτει στο 56% για όσους κάθονται σε θέσεις πάνω στο φτερό και 49% για τους επιβάτες της διακεκριμένης θέσης.
Άλλη μια πολύ σημαντική παράμετρος είναι και η ασφάλεια που προσφέρει η ζώνη, καθώς επίσης και η διαδικασία της εκκένωσης του αεροπλάνου. Μια θέση κοντά στην έξοδο κινδύνου είναι πιο εύκολο να εκκενωθεί από κάποια που βρίσκεται πολύ μακριά. Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι το ταξίδι με αεροπλάνο είναι πραγματικά ασφαλές, αφού η πιθανότητα κάποιος να σκοτωθεί σε μια πτήση είναι 1 στις 4,7 εκατομμύρια.
Αν θέλετε να αυξήσετε τις πιθανότητες ταξιδέψτε σε οικονομική θέση, με τη ζώνη σας δεμένη, καθίστε δίπλα στο παράθυρο, λίγες μόνο σειρές μακριά από την έξοδο κινδύνου.
Πηγή newsbeast
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου