Σε σχεδιαστικές αλλαγές, επεμβάσεις στους κινητήρες αλλά και στη τοποθέτησή επιπλέον τεχνολογιών, προχώρησε η Volvo για το S60. H κυριότερη σχεδιαστική αλλαγή αφορά τα εμπρός φωτιστικά σώματα, τα οποία δεν χωρίζονται πλέον σε δύο τμήματα. Επεμβάσεις έχουν γίνει στη μάσκα αλλά και στον προφυλακτήρα, ενώ τα πίσω φώτα είναι LED. Στην ουρά του αυτοκινήτου ξεχωρίζει η διπλή μεγάλη απόληξη της εξάτμισης για τις ισχυρές εκδόσεις.
Στο εσωτερικό δανείζεται την οθόνη του πίνακα οργάνων από το V40, η οποία αλλάζει κατά τις επιθυμίες του οδηγού. Στις θέσεις λειτουργίας Elegance και Eco εμφανίζεται στη μέση το ταχύμετρο, ενώ στην Performance τη θέση του καταλαμβάνει το στροφόμετρο, με την ταχύτητα κίνησης να εμφανίζεται με ψηφία στο κέντρο. Στην Eco υπάρχει δείκτης για την οικονομική οδήγηση.
Η μέση κατανάλωση του τετρακύλινδρου D2 diesel υποχωρεί στα 4 lt/100 km για το S60 με το μηχανικό κιβώτιο (106 g/km) και στα 4,1 lt/100 km για το αυτόματο (107 g/km). Για τις αυτόματες εκδόσεις D3 (136 PS) και D4 (163 PS) η κατανάλωση σε μεικτό κύκλο είναι 4,9 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 στα επίπεδα των 129 g/km. Οι αυτόματες εκδόσεις του S60 1.6 turbo με 150 (Τ3) και 180 PS (T4) καταναλώνουν πλέον σε μεικτό κύκλο 6,8 lt/100 km (159 g/km).
Όμως αλλαγές δεν είχαμε μόνο στο σχεδιασμό και στους κινητήρες, αλλά τοποθετήθηκαν και νέες τεχνολογίες, όπως Active High Beam Control (Έλεγχος Ενεργής Υψηλής Δέσμης Φώτων). με αυτή την τεχνολογία είναι δυνατό να είναι μόνιμα ενεργοποιημένη η μεγάλη σκάλα των φώτων, χωρίς να «τυφλώνει» τους αντίθετα διερχόμενους οδηγούς ή να ενοχλεί τους οδηγούς των προπορευόμενων οχημάτων! Πρόκειται για μία νέα τεχνολογία που κάνει την οδήγηση σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού ασφαλέστερη για όλους και πολύ πιο άνετη.
Το Active High Beam Control διαθέτει ένα μηχανισμό που αποτρέπει πλήρως το συχνά επικίνδυνο φαινόμενο της στιγμιαίας «τύφλωσης» των αντίθετα διερχόμενων οδηγών και ενόχλησης αυτών που προπορεύονται. Αυτό επιτυγχάνεται με αυτόματη σκίαση μέρους της φωτεινής δέσμης. Το περιβάλλον οδήγησης παραμένει έντονα φωτισμένο, διατηρώντας όλα τα πλεονεκτήματα του άπλετου φωτισμού της μεγάλης σκάλας φώτων. Εξασφαλίζεται έτσι μία πλήρης και σαφής εικόνα των συνθηκών εμπρός από τον οδηγό, συμπεριλαμβανομένων των άκρων του δρόμου, όπου μπορεί να βρίσκεται ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο ή εμπόδιο, ένας πεζός ή κάποιο ζώο, χωρίς να ενοχλούνται οι υπόλοιποι οδηγοί.
Το εν λόγω σύστημα χρησιμοποιεί την κάμερα που βρίσκεται στην κορυφή του παρμπρίζ, πίσω από το μεσαίο καθρέφτη οπισθοπορείας. Πρόκειται για την ίδια κάμερα που χρησιμοποιείται για τη διαδικασία ανίχνευσης πεζών και τα συστήματα αυτόματης πέδησης. Η κάμερα αυτή ανιχνεύει τόσο τα αντίθετα διερχόμενα όσο και τα προπορευόμενα οχήματα και υπολογίζεται αυτόματα το ποσοστό και η θέση σκίασης που πρέπει να εφαρμοστεί στην υψηλή δέσμη φώτων. Η τεχνολογία δε, είναι τόσο ακριβής που το περιθώριο απόκλισης στον καθορισμό των οχημάτων δεν ξεπερνά τις 1,5 μοίρες!
Η πληροφορία σχετικά με την απαραίτητη σκίαση μεταδίδεται σε έναν προηγμένο μηχανισμό προβολικής τεχνολογίας, που είναι ενσωματωμένος στα φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου. Ένας μικροσκοπικός κύλινδρος με μεταλλικά τμήματα διαφόρων μεγεθών, προσφέρει τη δυνατότητα μεταβλητής σκίασης της φωτεινής δέσμης σε διάφορες θέσεις, ακριβώς στο βαθμό που χρειάζεται!
Το νέο Volvo S60 αναμένεται στη χώρα μας το Καλοκαίρι…
Πηγή newsauto
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου