ΖΑΧΑΡΙΑΣ, ΙΩΗΛ, ΙΩΑΝΝΗΣ, ΕΥΒΟΥΛΗ, ΒΙΚΤΩΡ, ΣΩΦΡΟΝΙΟΣ
Νηστεία
Ολόκληρο το εορτολόγιο για σήμερα
Ολόκληρο το εορτολόγιο για σήμερα
Ιωάννου της Κλίμακος (1)
Άγιος Ιωάννης συγγραφέας της
Κλίμακος
Άγιος Ζαχαρίας (2) Μητροπολίτης
Κορίνθου
Προφήτης Ιωήλ
Όσιος Ιωάννης ο εν τω φρέατι
Άγιος Ιωάννης Πατριάρχης
Ιεροσολύμων
Αγία Ευβουλή
Άγιος Βίκτωρ
Άγιος Σωφρόνιος Επίσκοπος
Ιρκούτσκ
(1) Ο Άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης ή της «Κλίμακας» έζησε μεταξύ 6ου
και 7ου αιώνα. Γόνος μιας
πλούσιας και ευσεβούς οικογενείας, μεγάλωσε με τα χριστιανικά ιδεώδη και από
πολύ νωρίς αφιερώθηκε στον ασκητικό βίο. Μετέβη στο Όρος Σινά, όπου
μαθήτευσε κοντά στον Μαρτύριο και εχάρη μοναχός. Μετά το θάνατο
του ηγούμενου της Μονής του Σινά, έγινε
ηγούμενος για λίγα χρόνια, αλλά αυτό που
πραγματικά λαχταρούσε η ψυχή του ήταν ο ασκητικός βίος και έτσι αποσύρθηκε στην
έρημο και αφιερώθηκε στην μελέτη και την προσευχή.
Ονομάστηκε Ιωάννης της «κλίμακας»,
επειδή όταν ήταν ηγούμενος στην μονή του όρους Σινά, ο ηγούμενος από μία
άλλη μονή, της Ραϊθούς, του έστειλε ένα γράμμα και ζητούσε από τον
Ιωάννη πνευματικές συμβουλές καθοδήγησης. Ο Ιωάννης τότε έγραψε ένα σύγγραμμα
το οποίο ονόμασε "Κλίμακα Θείας Ανόδου". Το σύγγραμμα αυτό το
οποίο ονομάζεται και "Πλάκες Πνευματικές" είναι οι συμβουλές
του Ιωάννου του Σιναΐτου προς τον Ιωάννη Ραϊθού και τους Μοναχούς του. Αυτό το σύγγραμμα,
μέχρι και σήμερα είναι υπέροχο για όσους
μοναχούς αλλά και για όλους τους Χριστιανούς που θέλουν να φτάσουν στον Θεό.
Έγραψε επίσης και τον «Λόγο προς τον ποιμένα». Κοιμήθηκε
ειρηνικά γύρω στο 650μ.χ. και η
εκκλησία μας τιμά την μνήμη του στις 30 Μαρτίου.
(2) Ο Άγιος Ζαχαρίας, επίσκοπος
Κορίνθου, κατά την εκστρατεία του Μοροζίνη
κατηγορήθηκε ότι συνεργαζόταν με
τους Ενετούς. Συνελήφθη, βασανίστηκε και του ζητήθηκε να
αλλαξοπιστήσει. Ο Ζαχαρίας αρνήθηκε και καταδικάστηκε να καεί ζωντανός στη
φωτιά. Με χρήματα που μάζεψε το ποίμνιό
του μετέτρεψαν τον φρικτό αυτό τρόπο της
θανατικής καταδίκης σε αποκεφαλισμό.. Έτσι αποκεφαλίστηκε στη Κόρινθο, στις 30
Μαρτίου 1684 μ.χ. Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου