Μία πρωτοφανή για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα φορολογική κατάσταση, έρχεται να διορθώσει το Υπουργείο Οικονομικών… Σύμφωνα με τη σχετική τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή, τα ηλεκτρικά ΙΧ πλέον δε θα επιβαρύνονται με φόρο πολυτελείας, κάτι που ήταν μία ακόμα Ελληνική φορολογική πρωτοτυπία.
Θυμίσουμε ότι όταν επιβλήθηκε ο φόρος πολυτελείας στα ΙΧ αυτοκίνητα επί Υπουργίας Παπακωνταντίνου, δεν εξαιρέθηκαν από αυτόν τα «πράσινα», ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρά το διακύβευμα της τότε Κυβέρνησης περί «πράσινης ανάπτυξης».
Η Ελλάδα, όχι μόνο δεν επιβράβευε την επιλογή και αγορά αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων στην ατμόσφαιρα, το εναντίον, τιμωρούσε τον αγοραστή επιβάλλοντας του φόρο πολυτελείας, ο οποίος επιβάρυνε την τελική τιμή του αυτοκινήτου κατά, περίπου, 10.000€.
Κι αυτό, όταν στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης οι Κυβερνήσεις, όχι μόνο δεν επιβάλλουν φόρους, αλλά κάνουν και φοροελαφρύνσεις δίνοντας κίνητρα για την αγορά τέτοιων οχημάτων. Για παράδειγμα στην Γερμανία (η οποία δεν είναι και από τις πρώτες χώρες παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων), είναι σε ισχύ η απαλλαγή για δέκα χρόνια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ και η αγορά τους διευκολύνεται με φορολογικά κίνητρα, όπως έκπτωσης στον ΦΠΑ κλπ.
Εισαγόμενα μεταχειρισμένα
Παράλληλα, το ΥΠΟΙΚ κατάργησε το φόρο πολυτελείας και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ αυτοκίνητα, τα οποία έχουν ταξινομηθεί- πουληθεί απο το 2009 και πριν. Δηλαδή πριν εφαρμοστεί ο φόρος πολυτελείας και στη χώρα μας.
Παράλληλα αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο διαμορφώνεται η φορολογητέα αξία αυτών των αυτοκινήτων ώστε να επιβάλλεται το τέλος ταξινόμησης.
Ολόκληρο το κείμενο newsauto
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου