Η «πράσινη» τεχνολογία έχει εισβάλει σχεδόν σε κάθε τομέα της παραγωγής.
Στον τομέα των μετακινήσεων, στις πιο φιλικές για το περιβάλλον λύσεις
εντάσσονται μοντέλα που κινούνται με τη βοήθεια ανανεώσιμων πηγών
ενέργειας.
Στις θαλάσσιες μεταφορές, ένας γίγαντας φιλικός προς το περιβάλλον αποτελεί τον ιδανικό επιστημονικό βοηθό, αν και λίγοι γνωρίζουν την ύπαρξή του.
Πρόκειται για το Turanor Planet Solar, ένα μεγάλο καταμαράν που καλύπτεται με ηλιακά πάνελ, καθώς τροφοδοτείται αποκλειστικά από ηλιακή ενέργεια.
Το Turanor αποτελεί το «πνευματικό παιδί» του οικολόγου Raphael Domjam, που «έφερε στον κόσμο» η εταιρεία σχεδιασμού LOMOcean Design από τη Νέα Ζηλανδία και κατασκεύασε το γερμανικό ναυπηγείο Knierim Yachtbaut. Το καταμαράν ήταν έτοιμο το 2010. Το μήκος του φτάνει τα 35 μέτρα, το πλάτος του τα 23, ενώ το βάρος του αγγίζει τους 95 τόνους.
Τα 800 ηλιακά πάνελ φορτίζουν τις τεράστιες μπαταρίες που «κρύβονται» στο εσωτερικό του σκάφους και τροφοδοτούν δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Όταν είναι πλήρως φορτισμένες αρκούν για την τροφοδοσία των μοτέρ για 72 ώρες, χωρίς όμως να επιτρέπουν στο σκάφος να πιάσει μεγάλες ταχύτητες.
Φυσικά τα παραπάνω, καθιστούν το Turanor άχρηστο για εμπορική εκμετάλλευση. Ωστόσο είναι ιδιαίτερα πολύτιμο για επιστημονικές έρευνες. Και αυτό γιατί δεν μολύνει καθόλου το περιβάλλον, επιτρέποντας στους ερευνητές να το χρησιμοποιούν για λήψη δειγμάτων αέρα και νερού που δεν έχουν μολυνθεί.
Στις θαλάσσιες μεταφορές, ένας γίγαντας φιλικός προς το περιβάλλον αποτελεί τον ιδανικό επιστημονικό βοηθό, αν και λίγοι γνωρίζουν την ύπαρξή του.
Πρόκειται για το Turanor Planet Solar, ένα μεγάλο καταμαράν που καλύπτεται με ηλιακά πάνελ, καθώς τροφοδοτείται αποκλειστικά από ηλιακή ενέργεια.
Το Turanor αποτελεί το «πνευματικό παιδί» του οικολόγου Raphael Domjam, που «έφερε στον κόσμο» η εταιρεία σχεδιασμού LOMOcean Design από τη Νέα Ζηλανδία και κατασκεύασε το γερμανικό ναυπηγείο Knierim Yachtbaut. Το καταμαράν ήταν έτοιμο το 2010. Το μήκος του φτάνει τα 35 μέτρα, το πλάτος του τα 23, ενώ το βάρος του αγγίζει τους 95 τόνους.
Τα 800 ηλιακά πάνελ φορτίζουν τις τεράστιες μπαταρίες που «κρύβονται» στο εσωτερικό του σκάφους και τροφοδοτούν δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Όταν είναι πλήρως φορτισμένες αρκούν για την τροφοδοσία των μοτέρ για 72 ώρες, χωρίς όμως να επιτρέπουν στο σκάφος να πιάσει μεγάλες ταχύτητες.
Φυσικά τα παραπάνω, καθιστούν το Turanor άχρηστο για εμπορική εκμετάλλευση. Ωστόσο είναι ιδιαίτερα πολύτιμο για επιστημονικές έρευνες. Και αυτό γιατί δεν μολύνει καθόλου το περιβάλλον, επιτρέποντας στους ερευνητές να το χρησιμοποιούν για λήψη δειγμάτων αέρα και νερού που δεν έχουν μολυνθεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου