Σύμφωνα με το σκεπτικό της τρόικας η αύξηση των τελών κυκλοφορίας την τελευταία τριετία δεν έχει αποδώσει τα δέοντα στα κρατικά ταμεία. Ο αριθμός των οδηγών ΙΧ και μοτοσυκλετών που επιλέγουν να καταθέσουν τις πινακίδες του οχήματός τους στην εφορία, έχει αυξηθεί ανησυχητικά. Μεγάλη μερίδα εξ αυτών, αντί να στραφούν στα ΜΜΜ (όπου επίσης σχεδιάζεται αύξηση της τιμής του εισιτηρίου), έχουν αντικαταστήσει το αυτοκίνητο ή την μηχανή με το ποδήλατο.
Χαρακτηριστικό της τάσης αυτής είναι το γεγονός ότι οι πωλήσεις ποδηλάτων έχουν σημειώσει το τελευταίο έτος μόνο, αύξηση της τάξης του 1.245%.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της τρόικας αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα κυκλοφορούν περισσότερα από 1 εκατ. ποδήλατα (εκ των οποίων το 1/4 περίπου είναι ηλεκτρικά), για τα οποία οι κάτοχοί τους δεν πληρώνουν κανέναν απολύτως φόρο.
Όπως αναφέρεται σε ξεχωριστό παράρτημα η τρόικα προτείνει ο υπολογισμός του νέου τέλους κυκλοφορίας ποδηλάτων να γίνεται με βάση δύο παραμέτρους:
α) την εμπορική και συναισθηματική αξία του ποδηλάτου και
β) την περίμετρο της γάμπας του ποδηλάτη και την συνολική μυική του μάζα (σ.σ. που αντιστοιχεί στους ίππους και τα κυβικά)
Σε κάθε περίπτωση ωστόσο, όπως τονίζει η τρόικα, το νέο τέλος κυκλοφορίας δεν θα μπορεί να είναι χαμηλότερο των 100€ ανά ποδήλατο.
Μάλιστα από την υποχρέωση καταβολής του δεν θα εξαιρεθεί κανείς. Ούτε οι άνεργοι αλλά ούτε καν οι ανήλικοι ακόμη κι αν χρησιμοποιούν ποδήλατο με βοηθητικές ρόδες ή τρίκυκλα παιδικά ποδήλατα (σ.σ. στην περίπτωση αυτή το τέλος θα κληθούν να πληρώσουν οι γονείς τους).
Ακόμη, η κυβέρνηση εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να υποχρεώσει τους ποδηλάτες να ασφαλίζουν τα ποδήλατά τους, καθώς έχει παρατηρηθεί αύξηση στα τροχαία ατυχήματα που έχουν προκαλέσει σε τρίτους οδηγούς, οι ποδηλάτες που παραβιάζουν κατ' εξακολούθηση φωτεινούς σηματοδότες, σήματα ΚΟΚ ή/και κινούνται στην αριστερή λωρίδα σε λεωφόρους ταχείας κυκλοφορίας και στις εθνικές οδούς.
Πηγή & περισσότερα spirospero
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου