5 Ιουλ 2013

Πως δουλεύει το παθητικό DRS...

Η Lotus του Κίμι Ράικονεν χρησιμοποίησε στο Grand Prix του Silverstone, για πρώτη φορά σε αγώνα, τη διάταξη που εξελίσσουν εδώ και ένα χρόνο στη Βρετανική ομάδα.
  


Οι μηχανικοί της εταιρείας ποντάρουν πολλά στο εν λόγω σύστημα όμως ο Ράικονεν μετά τις πρώτες δοκιμές υποβάθμισε τις προσδοκίες: «Ωφελεί αλλά δεν κάνει τη διαφορά που περιμέναμε».


Η εν λόγω διάταξη λειτουργεί ως εξής: Ο αέρας που εισέρχεται στην εισαγωγή αέρα του κινητήρα εξέρχεται από το πίσω μέρος του καλύμματος (σ.σ: κίτρινη βούλα) διαμέσου ενός πιεζουδραυλικού διακόπτη. Μέχρι μια προκαθορισμένη τιμή πίεσης η ροή του αέρα παραμένει απρόσκοπτη (σ.σ: κόκκινη γραμμή). Όταν η πίεση ξεπεράσει ένα κρίσιμο σημείο ο εν λόγω διακόπτης στρέφει τη ροή  προς την πίσω πτέρυγα (σ,σ: μπλε γραμμή) στολάροντας το φτερό.


Το κρίσιμο στοιχείο για τους μηχανικούς είναι να ρυθμίσουν το διακόπτη ώστε η πίεση ενεργοποίησης να προέρχεται από ταχύτητα ελάχιστα μεγαλύτερη από την υψηλότερη ταχύτητα διέλευσης από στροφές. Αυτό διασφαλίζει πως ο οδηγός θα έχει την πολύτιμη κάθετη δύναμη του πίσω φτερού όταν στρίβει.

Πονοκέφαλος στην εξέλιξη αποδείχτηκε η αποκατάσταση εκ νέου της ροής του αέρα στην κόκκινη γραμμή που δεν γίνεται τόσο απλά και ομαλά μόλις η ταχύτητα πέσει κάτω από το κρίσιμο σημείο πίεσης. Εκεί έχουν επικεντρώσει την προσοχή τους οι αεροδυναμιστές και οι πληροφορίες μας λένε ότι στη Lotus αναγκάστηκαν να προβούν σε σημαντικούς περιορισμούς στην απόδοση του συστήματος για να το δοκιμάσουν στο Σίλβερστον. 

Επιπλέον η επιλογή της συγκεκριμένης πίστας δεν είναι τυχαία καθότι η μ.ω.τ. είναι πολύ υψηλή και οι ακραίες τιμές της ταχύτητας έχουν μικρότερη διακύμανση. Έτσι είναι πιο εύκολο να οριοθετηθεί η λειτουργία του διακόπτη.



ΤΟΥ Τ. ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ Πηγή newsauto

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου