Αδέκαστος, πανίσχυρος και με την υποστήριξη πολλών Ευρωπαϊκών Κυβερνήσεων ο ανεξάρτητος οργανισμός δοκιμών πρόσκρουσης συνεχίζει τις δοκιμές πρόσκρουσης αυτοκινήτων…
Ουσιαστικά πρόκειται για την πιστοποίηση ασφάλειας που πρέπει να έχουν τα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρωπαϊκή αγορά. Ο οργανισμός ιδρύθηκε το 1997 και είναι η Ευρωπαϊκή εκδοχή του αντίστοιχου Αμερικανικού οργανισμού που υπάρχει από το 1979.
Σημειώστε πως σήμερα ο Ευρωπαϊκός οργανισμός είναι κατά πολύ πιο αυστηρός σε προδιαγραφές δοκιμών και βαθμολογίας απ΄ότι ο Αμερικανικός.
Πλέον ο Euroncap είναι αποδεκτός από σχεδόν όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, έστω και αν κατά καιρούς υπάρχει σύγκρουση με κάποιες από αυτές, κάτι που όπως καταλαβαίνεται συμβαίνει όταν κάποιο αποτέλεσμα δεν τους είναι αρεστό.
Σε αυτές τις περιπτώσεις ο οργανισμός δίνει τη δυνατότητα να επαναληφθεί το crash test και αυτός είναι ο βασικός λόγος που προτείνει στις εταιρείες να δίνουν τα αυτοκίνητά τους για δοκιμή πριν αυτά κυκλοφορήσουν στην αγορά.
Ο προγραμματισμός παραγωγής όμως πολλών εταιρειών δεν τους το επιτρέπει αυτό, οπότε πολλές είναι αυτές που αφού πραγματοποιήσουν τις δικές τους δοκιμές πρόσκρουσης, κυκλοφορούν τα νέα τους αυτοκίνητα και μετά τα στέλνουν στον EuroNCAP για δοκιμή.
Οι βαθμολογίες που δημοσιεύει ο οργανισμός είναι αποτέλεσμα των ανάλογων δοκιμών.
Αυτές αφορούν την προστασία των ενήλικων επιβατών (Adult), των παιδιών -παιδικό κάθισμα κλπ.- (Child), των πεζών (Pedestrian), ενώ τελευταία έχει εντάξει και μια βαθμολογία αξιολόγησης για την προστασία που προσφέρουν τα ηλεκτρονικά συστήματα που διαθέτει το αυτοκίνητο (Safety assist).
Τα αποτελέσματα των δοκιμών είναι προβάδισμα σε όλους μέσω της ιστοσελίδας του οργανισμού στο http://www.euroncap.com.
Στα αξιοσημείωτα του πίνακα με τις βαθμολογίες που σας παραθέτουμε είναι οτι το V40, ακόμα και μετά τις δοκιμές πρόσκρουσης των νέων VW Golf, Audi A3, Toyota Auris, αλλά και μεγαλύτερων πολύ ακριβότερων αυτοκινήτων, συνεχίζει να είναι πρώτο στη λίστα των ασφαλέστερων αυτοκινήτων.
Επίσης ενδιαφέρον προκαλεί η σύγκριση του νέου VW Golf και του νέου Seat Leon, τα οποία παρότι ανήκουν στο ίδιο γκρουπ, το δεύτερο στα σημεία, έχει καλύτερη βαθμολογία από το πρώτο…
Επίσης το Leon έχει την υψηλότερη βαθμολογία στην ασφάλεια των παιδιών από όλα τα αυτοκίνητα που έχουν δοκιμαστεί, μέχρι σήμερα…
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΔΟΚΙΜΗΣ |
Adult | Child | Pedestrian | Safety assist |
Volvo V40 | 98% | 75% | 88% | 100% |
Mercedes B-Class | 97% | 81% | 56% | 86% |
Opel Mokka
|
96%
|
90%
|
67%
|
100%
|
Chevrolet Aveo | 95% | 87% | 54% | 93% |
Audi A3 | 95% | 87% | 74% | 86% |
BMW 3 Series | 95% | 84% | 78% | 86% |
Seat Leon
|
94%
|
92%
|
70%
|
71%
|
VW Golf
|
94%
|
89%
|
65%
|
71%
|
Honda Civic | 94% | 83% | 69% | 86% |
Ford Kuga
|
94%
|
86%
|
70%
|
100%
|
Audi Q3 | 94% | 85% | 52% | 86% |
Opel Zafira Tourer | 94% | 83% | 53% | 86% |
Skoda Rapid
|
94%
|
80%
|
69%
|
71%
|
Seat Toledo
|
94%
|
80%
|
69%
|
71%
|
Fiat 500L
|
94%
|
78%
|
65%
|
71%
|
Volvo V60 Plug-in Hybrid
|
93%
|
83%
|
65%
|
100%
|
Skoda Octavia (2013)
|
93%
|
86%
|
82%
|
66%
|
Mercedes A-Class
|
93%
|
81%
|
67%
|
100%
|
Ford Focus | 92% | 82% | 72% | 71% |
Toyota Auris
|
92%
|
84%
|
68%
|
66%
|
Ford B-MAX | 92% | 84% | 67% | 71% |
BMW 1 series | 91% | 83% | 63% | 86% |
Ford Fiesta
|
91%
|
86%
|
65%
|
71%
|
Hyundai i30 | 90% | 90% | 67% | 86% |
Toyota Yaris | 89% | 81% | 60% | 86% |
Toyota RAV4 (2013)
|
89%
|
82%
|
66%
|
66%
|
Kia Cee’d | 89% | 88% | 61% | 86% |
Seat Mii * | 89% | 80% | 46% | 86% |
Renault Clio | 88% | 89% | 66% | 99% |
Peugeot 208 | 88% | 78% | 61% | 83% |
Kia Picanto | 86% | 83% | 47% | 43% |
Jeep Compass | 61% | 76% | 23% | 43 |
*Τα αποτελέσματα για το Seat Mii είναι όμοια και για τα VW UP και Skoda Citigo
Πηγή newsauto
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου