από την Αντιγόνη Γινοπούλου
Ψυχολόγο – Παιδοψυχολόγο
Τα παιδιά αναπτύσσονται με γρήγορους ρυθμούς και μαθαίνουν τον κόσμο κυρίως μέσα από το παιχνίδι με αποτέλεσμα να ακολουθούν κανόνες, να κάνουν καινούρια πράγματα, να μοιράζονται τα παιχνίδια με άλλα παιδιά, να εκφράζουν τα συναισθήματα τους και να αντιλαμβάνονται ότι οι άλλοι σκέφτονται και λειτουργούν διαφορετικά .
Παρακάτω θα βρείτε ιδέες για να εκπαιδεύσετε αλλά και να ψυχαγωγήσετε το παιδί σας
•
Η ζωγραφική είναι το μέσο έκφρασης της ανάπτυξης και των συναισθημάτων του παιδιού. Παροτρύνω το παιδί να ζωγραφίζει με μαρκαδόρους, ξυλομπογιές ακόμα και με τα χέρια. Πολύ νωρίς του μαθαίνω τον κανόνα ότι δεν ζωγραφίζουμε οπουδήποτε αλλά μόνο σε χαρτί το οποίο βρίσκεται επάνω στο τραπέζι ή σε δικό του μικρό γραφείο. Πάντα επιβραβεύω το παιδί για το έργο του και το ρωτώ τι έχει ζωγραφίσει.
• Το ζυμάρι αποτελεί μια αφορμή ώστε το παιδί να συμμετέχει ως «βοηθός» στην κουζίνα και να δημιουργήσει τα δικά του μικρά έργα. Με λίγο νερό και αλεύρι φτιάχνει το ζυμάρι του στο οποίο δίνει διάφορα σχήματα , εξασκεί και βελτιώνει την κινητικότητα των χεριών αποκτώντας σταθερές κινήσεις πράγμα που θα το ωφελήσει όταν θα ξεκινήσει να γράφει.
• Η μουσική και τα τραγούδια βοηθούν το παιδί στην έκφραση των συναισθημάτων του ,στην ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και στην αποτελεσματική χρήση της φωνής του. Όταν το παιδί γκρινιάζει ή είναι ανήσυχο η μουσική μπορεί να το χαλαρώσει και να του βελτιώσει τη διάθεση. Προτρέπω το παιδί να ακούσουμε μαζί μερικά μουσικά κομμάτια και μετά το ρωτάω τι σκέφτεται για το καθένα, τι του έκανε εντύπωση, πως ένιωσε. Επίσης το προτρέπω να χορεύει ενώ ακούει μουσική. Όταν τραγουδάμε μαζί πάντα χαμηλώνω τη φωνή μου ώστε το παιδί να ακούει τη δική του φωνή.
• Οι απλές αριθμητικές έννοιες υπάρχουν στην καθημερινότητα μας και το παιδί μπορεί να εκπαιδευτεί εύκολα. Φτιάχνοντας μαζί του ένα κέικ θα μάθει πόσα αυγά χρησιμοποιούμε, πόσο αλεύρι ,πόσο γάλα δηλαδή θα μάθει να μετράει και να υπολογίζει ποσότητες. Επιπλέον ανακατεύοντας τα υλικά βελτιώνει τη λεπτή κινητικότητα δηλαδή τις κινήσεις των χεριών του.
Ότι είναι για τους ενήλικες δεδομένο και ρουτίνα για τα παιδιά είναι χαρά, δημιουργία, ανακάλυψη γι’ αυτό μην διατάζετε να αφήσετε το παιδί να σας χαλάσει λίγο την «τάξη» στο σπίτι.
Πηγή : fe-mail
Ψυχολόγο – Παιδοψυχολόγο
Τα παιδιά αναπτύσσονται με γρήγορους ρυθμούς και μαθαίνουν τον κόσμο κυρίως μέσα από το παιχνίδι με αποτέλεσμα να ακολουθούν κανόνες, να κάνουν καινούρια πράγματα, να μοιράζονται τα παιχνίδια με άλλα παιδιά, να εκφράζουν τα συναισθήματα τους και να αντιλαμβάνονται ότι οι άλλοι σκέφτονται και λειτουργούν διαφορετικά .
Παρακάτω θα βρείτε ιδέες για να εκπαιδεύσετε αλλά και να ψυχαγωγήσετε το παιδί σας
•
Η ζωγραφική είναι το μέσο έκφρασης της ανάπτυξης και των συναισθημάτων του παιδιού. Παροτρύνω το παιδί να ζωγραφίζει με μαρκαδόρους, ξυλομπογιές ακόμα και με τα χέρια. Πολύ νωρίς του μαθαίνω τον κανόνα ότι δεν ζωγραφίζουμε οπουδήποτε αλλά μόνο σε χαρτί το οποίο βρίσκεται επάνω στο τραπέζι ή σε δικό του μικρό γραφείο. Πάντα επιβραβεύω το παιδί για το έργο του και το ρωτώ τι έχει ζωγραφίσει.
• Το ζυμάρι αποτελεί μια αφορμή ώστε το παιδί να συμμετέχει ως «βοηθός» στην κουζίνα και να δημιουργήσει τα δικά του μικρά έργα. Με λίγο νερό και αλεύρι φτιάχνει το ζυμάρι του στο οποίο δίνει διάφορα σχήματα , εξασκεί και βελτιώνει την κινητικότητα των χεριών αποκτώντας σταθερές κινήσεις πράγμα που θα το ωφελήσει όταν θα ξεκινήσει να γράφει.
• Η μουσική και τα τραγούδια βοηθούν το παιδί στην έκφραση των συναισθημάτων του ,στην ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και στην αποτελεσματική χρήση της φωνής του. Όταν το παιδί γκρινιάζει ή είναι ανήσυχο η μουσική μπορεί να το χαλαρώσει και να του βελτιώσει τη διάθεση. Προτρέπω το παιδί να ακούσουμε μαζί μερικά μουσικά κομμάτια και μετά το ρωτάω τι σκέφτεται για το καθένα, τι του έκανε εντύπωση, πως ένιωσε. Επίσης το προτρέπω να χορεύει ενώ ακούει μουσική. Όταν τραγουδάμε μαζί πάντα χαμηλώνω τη φωνή μου ώστε το παιδί να ακούει τη δική του φωνή.
• Οι απλές αριθμητικές έννοιες υπάρχουν στην καθημερινότητα μας και το παιδί μπορεί να εκπαιδευτεί εύκολα. Φτιάχνοντας μαζί του ένα κέικ θα μάθει πόσα αυγά χρησιμοποιούμε, πόσο αλεύρι ,πόσο γάλα δηλαδή θα μάθει να μετράει και να υπολογίζει ποσότητες. Επιπλέον ανακατεύοντας τα υλικά βελτιώνει τη λεπτή κινητικότητα δηλαδή τις κινήσεις των χεριών του.
Ότι είναι για τους ενήλικες δεδομένο και ρουτίνα για τα παιδιά είναι χαρά, δημιουργία, ανακάλυψη γι’ αυτό μην διατάζετε να αφήσετε το παιδί να σας χαλάσει λίγο την «τάξη» στο σπίτι.
Πηγή : fe-mail
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου