3 Απρ 2017

H «δίκαιη κούπα» του Πυθαγόρα!

perierga.gr - Η "δίκαιη κούπα" του Πυθαγόρα!Η «κούπα του Πυθαγόρα» ή η «δίκαιη κούπα» είναι είναι μια ανακάλυψη του Πυθαγόρα για να πίνει με μέτρο το κρασί του αλλά και για να σερβίρει τους μαθητές του, υπερτονίζοντας την έννοια του μέτρου και των ορίων. 

Η ιδέα του Πυθαγόρα ήταν απλή: Έπρεπε να περιοριστεί η απληστία στο ποτό! 

Πώς θα γινόταν αυτό; 
Το πήλινο ποτήρι αδειάζει κατά έναν «μαγικό» τρόπο όταν εκείνος που το κρατάει αποδειχτεί… πλεονέκτης και το γεμίσει περισσότερο απ’ όσο πρέπει.

Στην κούπα υπάρχει χαραγμένο ένα όριο, μια γραμμή. Αν το υγρό που περιέχει δεν υπερβεί τη γραμμή αυτή, ο πότης απολαμβάνει το κρασί του. Εάν, όμως, ξεπεράσει τη γραμμή του ορίου, τότε η κούπα αδειάχει και το κρασί χύνεται από τη βάση. Αδειάζει όλη η κούπα, όχι μόνο η επιπλέον ποσότητα. Πως όμως γίνεται αυτό; Στο κέντρο της κούπας βρίσκεται μια στήλη τοποθετημένη ακριβώς πάνω από έναν σωλήνα που οδηγεί στο κάτω μέρος της. 

perierga.gr - Η "δίκαιη κούπα" του Πυθαγόρα!
Ενώ η κούπα γεμίζει, η στάθμη του κρασιού ανεβαίνει και στο εσωτερικό της κεντρικής στήλης, ακολουθώντας το νόμο του Pascal για τα συγκοινωνούντα δοχεία. Όσο η στάθμη του κρασιού δεν ξεπερνά τη γραμμή που είναι χαραγμένη στο εσωτερικό της κούπας «δεν τρέχει τίποτα».

Μόλις όμως το υγρό υπερβεί τη γραμμή-όριο τότε αρχίζει να ρέει μέσω του εσωτερικού σωλήνα από τη βάση της κούπας. Τα μόρια του υγρού παρασύρουν το ένα το άλλο με αποτέλεσμα, ωε δια μαγείας, η κούπα να αδειάζει παντελώς! 

Αυτό, πέρα από μια απλή εφαρμογή της υδραυλικής, αποτελεί και έναν τρόπο διδαχής: Όταν το όριο ξεπερνιέται (ύβρις) δεν χάνονται μόνον όσα έχουν ξεπεράσει το όριο αλλά και όλα τα προηγούμενα που είχαν αποκτηθεί (νέμεσις). Το άριστο οφείλουμε να το απολαμβάνουμε με μέτρο, σαν τον οίνο που ήδη έχουμε στην κούπα μας, αντλώντας τη μέγιστη ωφέλεια χωρίς να επιζητούμε παραπάνω! Εκπληκτικό!

 Δείτε πώς ακριβώς λειτουργεί:







Πηγή :  perierga


Περισσότερα »

Γιορτάζουν σήμερα 3 Απριλίου 2013




Νηστεία



ΙΛΛΥΡΙΟΣ (Ιλλύριος, Ιλλυρία, Λύρος, Λύρα, Ιλλυριος, Ιλλυρια, Λυρος, Λυρα)

ΙΩΣΗΦ

ΔΙΑΣ

ΑΓΑΠΗ

ΝΙΚΗΤΑΣ



Oλόκληρο το εορτολόγιο για σήμερα :



    Όσιος Νικήτας ο Ομολογητής Ηγούμενος Μονής Μηδικίου

    Όσιος Ιωσήφ ο Υμνογράφος

    Άγιος Ελπιδηφόρος

    Άγιοι Δίος, Βυθόνιος και Γάλυκος

    Όσιος Ιλλυριός

    Άγιος Παύλος ο Ρώσος ο Απελεύθερος

    Όσιος Νεκτάριος του Μπεζέτσκ

    Σύναξη της Υπεραγίας Θεοτόκου του Αμαράντου Ρόδου

    Αγία Αγάπη η παρθενομάρτυς


 (1) O όσιος Νικήτας,  από την Καισαρεία της Βιθυνίας, έζησε τον 8ο αι. ορφανός από μητέρα ανετράφη από τη γιαγιά του και τον πατέρα του, ο οποίος ανέθεσε σε κάποιο κληρικό την  πνευματική του κατήχηση. Σε νεαρή ηλικία πήγε στο μοναστήρι του

Μηδικίου, και μετά το θάνατο του ηγούμενου της Μονής, Νικηφόρου, έγινε ηγούμενος.

Για την στάση του έναντι των εικονομάχων, φυλακίστηκε και εξορίστηκε. Τελικά εγκαταστάθηκε σε κάποιο ερημικό μετόχι στο βόρεια της Κωνσταντινούπολης. Εκεί ο περίφημος αυτός Ομολογητής παρέδωσε ειρηνικά την αγία του ψυχή στον Δημιουργό του.



(2) O όσιος Ιωσήφ γεννήθηκε στη Σικελία, από χριστιανούς γονείς, τον Πλουτίνο και την Αγάθη. Μετά το θάνατο του πατέρα του πήγε στη Θεσσαλονίκη όπου έγινε μοναχός και στη συνέχεια χειροτονήθηκε πρεσβύτερος. Διακρίθηκε για την καλλιγραφική του γραφή και την σύνθεση περιώνυμων εκκλησιαστικών ύμνων. Αργότερα πήγε στην Κωνσταντινούπολη όπου επί εποχής εικονομαχίας εκδιώχθηκε στη Ρώμη και επανήλθε αργότερα στη Κωνσταντινούπολη όπου εκοιμήθη πλήρης ημερών το 842.


Περισσότερα »

Μέχρι τέλος Απριλίου η έκθεσης ζωγραφικής με έργα Δασκαλάκη, Μαδένη, Ρόρρη

στις .
Συνεχίζεται με επιτυχία, στη Δημοτική Πινακοθήκη Καλαμάτας, η έκθεση έργων ζωγραφικής με τίτλο: «Όψεις πραγματικότητας», που περιλαμβάνει πίνακες σπουδαίων Ελλήνων παραστατικών ζωγράφων, των Στέφανου Δασκαλάκη, Μιχάλη Μαδένη και Γιώργου Ρόρρη. Η έκθεση έχει συγκεντρώσει το ενδιαφέρον των φιλότεχνων από την Καλαμάτα και τη νότια Πελοπόννησο, ενώ την επισκέπτονται και μαθητές σχολείων από την Αθήνα, που έρχονται στην Καλαμάτα στο πλαίσιο σχολικής εκδρομής.
Λόγω της μεγάλης επισκεψιμότητας και προκειμένου να δουν τα έργα ζωγραφικής όσο το δυνατόν περισσότεροι πολίτες, η διάρκεια της έκθεσης παρατείνεται μέχρι το Σάββατο 29 Απριλίου 2017.
Την έκθεση είναι δυνατόν να επισκεφθεί κανείς ως εξής:
Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, 10.00 έως 14.00
Πέμπτη, Παρασκευή, 16.00 έως 20.00
Σάββατο, 10.00-14.00
Δημοτική Πινακοθήκη Καλαμάτας «Α. Τάσσος»
Παπάζογλου 5, Ιστορικό Κέντρο Καλαμάτας
Τηλ.: 2721088991, 2721028864, 2721095611
faris@kalamata.gr και grafaris@otenet.gr
Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, δηλαδή από την Κυριακή των Βαΐων, 9 Απριλίου 2016 και μέχρι την Τρίτη της Διακαινησίμου, 18 του μήνα, η έκθεση θα παραμείνει κλειστή.
ΠΑΡΑΧΩΡΗΘΗΚΑΝ ΕΥΓΕΝΩΣ
ΑΠΟ ΣΥΛΛΕΚΤΕΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΙΑ
Επισημαίνεται ότι οι πίνακες που εκτίθενται και είναι έργα ζωγράφων οι οποίοι υπηρετούν την παραστατική τέχνη, παραχωρήθηκαν ευγενώς από την Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου, το Μουσείο Βορρέ, τη Δημοτική Πινακοθήκη Πατρών, τους συλλέκτες Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα (Διευθύντρια Εθνικής Πινακοθήκης), το Σωτήρη Φέλιο και το Ίδρυμα «Η άλλη Αρκαδία», το Θανάση Μιχαηλίδη, τους Γιώργο και Αλίνα Δημαράκη.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΖΩΓΡΑΦΟΙ
O Στέφανος Δασκαλάκης γεννήθηκε στον Πειραιά το 1952. Σπούδασε ζωγραφική στην ΑΣΚΤ της Αθήνας, στο εργαστήριο του Γιώργου Μαυροΐδη (1970-1974) και συνέχισε τις σπουδές του στη Λυών και στο Παρίσι (1978-81), όπου παρακολούθησε το εργαστήριο του Leonardo Cremonini στην École Nationale Supérieure des Beaux-Αrts. Μαθήτευσε επίσης για ένα διάστημα κοντά στο Γιάννη Τσαρούχη.
Έχει πραγματοποιήσει αρκετές ατομικές εκθέσεις, κυρίως στην Ελλάδα, κι έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Γαλλία, Βέλγιο, Ιταλία, Η.Π.Α., κ.ά.). Ήταν μεταξύ των 17 νέων ζωγράφων που παρουσιάστηκαν το 1990 στην (ιστορική, πλέον) έκθεση Για ένα νέο Ουμανισμό, που επιμελήθηκε η Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα στο Πολιτιστικό Κέντρο Espace des Esselieres του Villejuif, στο Παρίσι.
Έργα του βρίσκονται στην Εθνική Πινακοθήκη, στο Μορφωτικό Ίδρυμα της Εθνικής Τράπεζας, στο Μουσείο Φρυσίρα, στην Πινακοθήκη Κουβουτσάκη και σε άλλες ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα, στην Γαλλία και στο Βέλγιο. ει και εργάζεται στην Αθήνα.
Ο Μιχάλης Μαδένης γεννήθηκε στην Κομοτηνή το 1960. Αρχικά έκανε μαθήματα ζωγραφικής στο εργαστήριο του Νίκου Στέφου και μετά σπούδασε στην ΑΣΚΤ της Αθήνας (1985-1990, με υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών, με δασκάλους τους Τριαντάφυλλο Πατρασκίδη και Παναγιώτη Τέτση. Αποφοίτησε με διάκριση. Το 1991 βρίσκεται στην Ολλανδία όπου με υποτροφίες από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών και από το Ολλανδικό κράτος συνέχισε τις σπουδές του στη Vrije Accademie voor Beeldende Kunsten της Χάγης και στη Rijksakademie του Άμστερνταμ, από την οποία αποφοίτησε το 1994.
Το 1992 παρουσίασε την πρώτη του ατομική έκθεση στην Αθήνα (Νέες Μορφές) και το 1994 επέστρεψε οριστικά στην Ελλάδα.
Έχει παρουσιάσει το καλλιτεχνικό του έργο του σε πολλές ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα, και συμμετείχε σε αρκετές ομαδικές, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Ολλανδία, Κίνα, Γερμανία, Τουρκία, Αίγυπτο).
Από το 2003 εργάζεται στην Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου, στον τομέα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και στο παιδικό εργαστήρι.
Ο Γιώργος Ρόρρης γεννήθηκε στον Κοσμά Κυνουρίας το 1963. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, με δασκάλους τον Παναγιώτη Τέτση και τον Γιάννη Βαλαβανίδη (1982-1987). Συνέχισε τις σπουδές του στην École Nationale Supérieure des Beaux-Arts στο Παρίσι με δάσκαλο τον Λεονάρντο Κρεμονίνι (1988-1991), με υποτροφίες του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αδερφών Π. Μπακαλά.
Συνεργάστηκε με το Κέντρο Γραμμάτων και Τεχνών Άποψη (1996–2002) και από το 2002 συνεργάζεται με την Ομάδα Τέχνης Σημείο, διδάσκοντας ζωγραφική.
Το 2001 τιμήθηκε από την Ακαδημία Αθηνών με το βραβείο «Νέος Ζωγράφος κάτω των 40 ετών» και το 2006 έλαβε τιμητική διάκριση για το σύνολο του έργου του από το Κοινωφελές Ίδρυμα «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης».
Έχει παρουσιάσει περιορισμένο αριθμό ατομικών εκθέσεων, κυρίως στην Αθήνα, με σταθερή συνεργασία με την Αίθουσα Τέχνης Μέδουσα, αλλά και στο Παρίσι (1996) και στη Νέα Υόρκη (2004). Συμμετείχε στην έκθεση Για ένα νέο Ουμανισμό, που επιμελήθηκε η Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα στο Espace des Esselieres του Villejuif, στο Παρίσι το 1990 και σε πολλές άλλες ομαδικές εκθέσεις και διεθνείς διοργανώσεις, σε Ελλάδα, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Η.Π.Α., κ.α. Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Επιμέλεια έκθεσης: Νίκος Καλατζής
Καλλιτεχνικός Διευθυντής: Παναγιώτης Λαμπρινίδης

AFISA_Medium.jpgDASKALAKHS_1.jpgDASKALAKHS_2.jpgDASKALAKHS_3.jpgDASKALAKHS_4.jpgMADENHS_1.jpgMADENHS_2.jpgMADENHS_3.jpgRORRIS_1.jpgΠηγή: kalamata.gr  kalamata.gr

Περισσότερα »