27 Αυγ 2013

Νέο Honda Forza 300



Κυκλοφορεί στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο

Νέο, υψηλών προδιαγραφών sit-in σκούτερ της μεσαίας κατηγορίας, παρουσίασε η Honda. 

Εφοδιασμένο με κινητήρα για μεγάλες αποστάσεις μέσα κι έξω από την πόλη, περιλαμβάνει στο στάνταρ εξοπλισμό το σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS ή προαιρετικά το Combined ABS στα φρένα. 

Μεγάλο τόσο ώστε να φιλοξενεί με άνεση δύο άτομα, το αρμονικό σχήμα του Forza 300, εξασφαλίζει προστασία από τη βροχή και χώρο για δύο full face κράνη κάτω από τη σέλα. Όμως το «σώμα» δεν είναι τόσο μεγάλο, ώστε να προβληματίζει σε στενούς χώρους, αφού το Forza 300 δεν κινείται μόνο σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου, αλλά είναι σημαντικό να ανταπεξέρχεται και στην κίνηση της πόλης. 

Στιβαρό και ανθεκτικό στο χρόνο, το πανάλαφρο, σωληνωτό πλαίσιο - ραχοκοκαλιά από ατσάλι εξασφαλίζει ευελιξία στην κίνηση και σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες. 

Το τηλεσκοπικό πιρούνι των 35 χλστ., τα διπλά πίσω αμορτισέρ και το διπλό, αλουμινένιο ψαλίδι, προσφέρουν άνετη και ασφαλή οδήγηση, ενώ δισκόφρενα αναλαμβάνουν το φρενάρισμα εμπρός και πίσω, υποβοηθούμενα από σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS ή, προαιρετικά, Combined ABS. 

Το Forza 300 εφοδιάζεται με έναν ροπάτο, μονοκύλινδρο, τετράχρονο κινητήρα 279 κ.εκ., ο οποίος είναι εξαιρετικά οικονομικός, συμβατός στην καθημερινή χρήση και ικανός για υψηλές ταχύτητες ταξιδιού. 

Η τελική μετάδοση είναι αυτόματη V-Matic μέσω ιμάντα. Με άμεση απόκριση και ζωντάνια, ο κινητήρας αποδίδει ισχύ αρκετή για τον αυτοκινητόδρομο, ενώ προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις και στην πόλη. 



Το πλαίσιο του Forza 300 σχεδιάστηκε για να προσφέρει πολυχρηστικότητα και άνεση sit - in σκούτερ σε συνδυασμό με τη χαρά και τον ενθουσιασμό που υπόσχεται μία μοτοσικλέτα. Είναι προσιτό και απολαυστικό για κάθε αναβάτη, από τον πρωτάρη μέχρι το βετεράνο μοτοσικλετιστή, με μία σέλα που φιλοξενεί εύκολα αναβάτες διαφόρων αναστημάτων. 

Υιοθετώντας καταχωρημένη τεχνολογία της Honda, είναι χωρισμένο σε δύο τμήματα (άκαμπτο και εύκαμπτο) τα οποία είναι εναρμονισμένα μεταξύ τους μετά από μηχανολογικές αναλύσεις σε υπολογιστικά συστήματα (CAE, Computer Aided Engineering). 

Με τη χρήση ενός ελαστικού συνδέσμου στην κάτω βάση του κινητήρα, η στιβαρότητα του πλαισίου βελτιστοποιήθηκε, περιορίζοντας τους κραδασμούς.
Χάρη στη μη χρήση ατσάλινης πλάκας ενίσχυσης, το πλαίσιο είναι κατά 10% ελαφρύτερο από εκείνο του προηγούμενου μοντέλου καθώς το βάρος του είναι 192 κιλά. 

Η χαμηλή θέση οδήγησης (716 χλστ.) καθιστά το Forza 300 ιδιαίτερα εύκολο στο χειρισμό του, ενώ το περιορισμένο πλάτος (580 χλστ.) και ο στενός χώρος για τα πόδια, το βοηθούν στην πυκνή κίνηση. Η ίδια η σέλα είναι εργονομικά φτιαγμένη, παρέχοντας άνεση εν κινήσει, ενώ επιτρέπει να ακουμπάς τα πόδια στο έδαφος.



Τα φρένα αποτελούνται από μονό δίσκο 256 χλστ. εμπρός με διπίστονη δαγκάνα και δίσκο 240 χλστ. ενώ πίσω με μονοπίστονη δαγκάνα. Το σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS της Honda (η μανέτα του μπροστινού φρένου ελέγχει και τον πίσω δίσκο) δεν θα ανησυχήσει τον αναβάτη ακόμη και σε απότομο φρενάρισμα, ενώ το συνδυασμένο (combined) ABS ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Η τοποθέτηση μπαγαζιέρας ή άλλου αξεσουάρ στο πίσω μέρος προϋποθέτει μόνο την αφαίρεση ενός τμήματος της πίσω σχάρας. Η αυτονομία με ένα γέμισμα του ρεζερβουάρ των 11,6 λίτρων είναι 354 χιλιόμετρα, χάρη στη χαμηλή κατανάλωση που μεταφράζεται σε 30,8 χλμ./λίτρο βενζίνης (μέτρηση WMTC). Η τάπα του ρεζερβουάρ ανοίγει από διακόπτη που βρίσκεται δίπλα στο διακόπτη της σέλας. 

Το διπλό ντουλαπάκι στο εσωτερικό του φέρινγκ είναι εύκολα προσβάσιμο. Στα αριστερά υπάρχει αρκετός χώρος για μικροαντικείμενα ο οποίος ανοίγει και κλειδώνει από ένα διακόπτη δίπλα στον κεντρικό διακόπτη. Εκεί βρίσκεται και παροχή 12V καθώς και δυνατότητα σύνδεσης έξτρα αξεσουάρ. 

Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει ταχύμετρο, ρολόι, διπλό χιλιομετρητή, δείκτες στάθμης καυσίμου και θερμοκρασίας νερού, καθώς και προειδοποιητική λυχνία χαμηλής στάθμης λαδιού. 



Τα αλάρμ λειτουργούν και με τον κεντρικό διακόπτη κλειστό, ενώ για επιπλέον ευκολία, πέρα από κεντρικό σταντ, υπάρχει και πλαϊνό στο στάνταρ εξοπλισμό. Διπλά φώτα 35/35W στο υψηλής απόδοσης πολυεδρικό φωτιστικό σώμα, παρέχουν ορατότητα τη νύχτα, ενώ τα φώτα ημέρας των 5W συμπληρώνουν το «πρόσωπο» του Forza 300. 

Στο στάνταρ εξοπλισμό διατίθεται το immobilizer HISS της Honda. Χάρη στο ηλεκτρονικό κλείδωμα, ο κινητήρας ξεκινά αποκλειστικά και μόνο με το κατάλληλο κλειδί. Ακόμη κι αν παρακαμφθεί με καλωδίωση ή αντικατασταθεί η μονάδα του κεντρικού διακόπτη, ο κινητήρας δεν εκκινεί, γιατί ο «εγκέφαλός» του έχει τον έλεγχο. 

Ο υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος κινητήρας των 279 κ.εκ. με 1ΕΕΚ βασίζεται στο πολυδοκιμασμένο σύνολο του SH300i, με χαρακτηριστικά απόδοσης, ρυθμισμένα για οικονομία καυσίμου και απολαυστική οδήγηση στις χαμηλές, μεσαίες και υψηλές στροφές. 

Το σύστημα μετάδοσης V-Matic περιλαμβάνει φυγοκεντρικό συμπλέκτη, με σχέσεις που ευνοούν την άμεση απόκριση στο γκάζι από τις χαμηλές στροφές και την επιτάχυνση. Ιμάντας αναλαμβάνει την τελική μετάδοση κίνησης. 

Χάρη στο υψηλής απόδοσης σύστημα ψεκασμού PGM-FI, ο κινητήρας πληροί τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 3 και διαθέτει μία δευτερεύουσα παροχή αέρα (AI), αισθητήρα οξυγόνου, καθώς και διπλοπύρηνο καταλύτη στην εξάτμιση. Η μέγιστη ισχύς είναι 19 KW @ 7.500 σ.α.λ. με τη μέγιστη ροπή στα 26 Nm @ 5.000 σ.α.λ.

Γνήσια αξεσουάρ για το Forza 300: Ζελατίνα, Μπαγαζιέρα 45 λίτρων, Μπαγαζιέρα 35 λίτρων, Βάση μπαγαζιέρας, Θερμαινόμενα γκριπ, Αντικλεπτικό σύστημα Averto, Κάλυμμα
Το Forza 300 διατίθεται σε 3 χρωματισμούς (λευκό πέρλα Himalayas, μαύρο μεταλλικό Asteroid και ασημί μεταλλικό Seal) και η τιμή του είναι 5.690 ευρώ.


 
Τεχνικά χαρακτηριστικά - Honda Forza 300
 
Κινητήρας
Τύπος Μονοκύλινδρος, 4χρονος, υγρόψυκτος με 1ΕΕΚ και 4 βαλβίδες
Χωρητικότητα 279 κ.εκ.
Διάμετρος × Διαδρομή 72 x 68,5 χλστ.
Σχέση συμπίεσης 10,5:1
Μέγιστη Ισχύς 19 Kw @ 7,500 σ.α.λ.
Μέγιστη Ροπή 26 Nm @ 5,000 σ.α.λ.
Χωρητικότητα λαδιού 1,5 λίτρα
 
Σύστημα τροφοδοσίας
Ψεκασμός PGM-FI
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 11.6 λίτρα
Κατανάλωση 30,8 χλμ./ λίτρο (μέτρηση WMTC)
 
Ηλεκτρικό σύστημα
Ανάφλεξη Ηλεκτρονική
Μίζα Ηλεκτρική
Χωρητικότητα μπαταρίας 11Ah-MF
Ισχύς ACG 380W
 
Μετάδοση
Τύπος συμπλέκτη Αυτόματος, φυγοκεντρικός
Τύπος μετάδοσης Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων V-Matic
Τελική μετάδοση Ελαστικός ιμάντας
 
Πλαίσιο
Τύπος Ατσάλινο, σωληνωτό
Διαστάσεις (Μ×Π×Υ) 2.166 x 753 x 1.189 χλστ.
Μεταξόνιο 1.546 χλστ.
Γωνία κάστερ 27°
Ίχνος 89 χλστ.
Κύκλος στροφής 2,4 μ.
Ύψος σέλας 716 χλστ.
Ελάχιστο ύψος 140 χλστ.
Βάρος 192 κιλά (194 κιλά με Combined ABS)
 
Ανάρτηση
Τύπος Εμπρός Τηλεσκοπικό πιρούνι 35 χλστ.
Πίσω Διπλά αμορτισέρ
 
Τροχοί
Ζάντα Εμπρός Αλουμινίου 14M/CXMT1.85
Πίσω Αλουμινίου 14M/CXMT2.15
Ελαστικά Εμπρός 120/70-14
Πίσω 140/70-13
 
Φρένα
Τύπος Στάνταρ CBS, προαιρετικό Combined ABS
Τύπος Εμπρός Δίσκος 256 χλστ.
Πίσω Δίσκος 240 χλστ.
 
Όργανα και ηλεκτρικά
Αντικλεπτικό σύστημα Immobilizer HISS
Φώτα 12V 35/35W

Πηγή newsbeast

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου